Sushi zonder koolhydraten

Niet uiteten, maar ´ineten´ en hiermee bedoel ik lekker in je eigen huis!
Doordat we met elkaar in een soort rust, flow geef het een naam, zijn gekomen is er meer tijd voor het maken van een gezonde maaltijd. Een lichtpuntje in deze tijd, wanneer je het mij vraagt!
 
Jullie weten ondertussen dat ik bijna altijd koolydraatarm eet. Bijna altijd, laat ik het zo zeggen, mijn koolhydraten haal ik hoofdzakelijk uit het eten van groenten ( ong. 400 gr per dag)
Wat bedenk je dan iedere keer om te gaan eten? deze vraag wordt mij vaak gesteld.
Mijn advies, wees creatief en ga kruiden combineren met groenten, vlees, vis of eieren en je zult zien dat ook jij de heerlijkste dingen kunt bereiden. En dan ook nog eenvoudig, snel en gezond.
 
Ik maakte afgelopen week zelfgemaakte sushi. Als je me ergens voor kunt wakker maken is dat wel SUSHIII 🙂
 
Benodigdheden voor 2 personen:
  • 1 zakje zero rice ( verkrijgbaar bij Action)
  • 1 avocado
  • bakje garnalen ( grote / party)
  • gerookte zalm of blikje tonijn
  • 2 eetlepels roomkaas met kruiden
  • 5 nori vellen
  • tube wasabi
  • soyasaus ( rode dop is ongezoet bv. Kikkoman)
  • matje
Bereidingswijze:
  • Rijst in een vergiet doen en goed omspoelen en daarna uit laten lekken ong. 15 min.
  • Daarna rijst mengen met de roomkaas met kruiden.
  • Je schept dit mengel op een nori vel ( zorg dat de randen vrijblijven ong. 2 cm) en hier overheen leg ik de zalm of tonijn om garnalen.
  • Varieer en doe in de tweede vel bv reepjes avocado met de vis naar keuze.
  • Rol het velletje stevig op en snijdt het daarna met een warm scherp mes in stukken.
 
In een los bakje doe je de soyasaus en de wasabi leg je ter grote van een erwt op je bord.
Extra groenten: serveer er reepjes puntpaprika bij of snoeptomaten.

Eet smakelijk!