5 gezonde gewoonten voor meer energie!

Gezond eten, voldoende bewegen en bijtijds je ontspanning en rust pakken. Als leefstijladviseur help ik je om een gezonde leefstijl te ontwikkelen. Onderstaand een 5 tips voor energieke dagen!

1 Beweeg zoveel mogelijk gedurende de dag. If you don’t use it, you loose it!

Door vaak te bewegen, ontspan en slaap je beter. Ook draagt het bij aan het efficiënter omgaan met stress en tegenslagen.

2 Ontbijt altijd! onze belangrijkste brandstof is voeding.

We vragen iedere dag een topprestatie te leveren van ons lichaam ( hoeveelheid prikkels, ons to do lijstje is oneindig) maar voeden ons niet als topsporters. Kies voor eiwitten, gezonde vetten en vezels! Griekse yoghurt 10% met muesli en noten, jammie!

3 Doe waar je blij van wordt!

Energieke mensen, hebben lef, maken keuzes en nemen de regie in eigen hand. Ook belangrijk, lach! Humor werkt verbindend en ontspant mentaal en fysiek.

4 Slaap voldoende.

Ieder mens functioneert het beste bij 7-9 uren slaap per nacht. Wanneer je 1 uur minder slaapt, ervaar je bijna 30% minder energie gedurende de dag. Eet in de avond geen koolhydraten meer en beperk je alcohol inname. Zo val je makkelijker in dieper in slaap, met als resultaat, energie.

5 Maak je hoofd leeg.

Stress is er altijd, zowel in positieve als in negatieve zin. Positief is het een adrenaline die heerlijk is en af en toe helemaal ok. Negatieve gedachten vreten energie! Verlos jezelf ervan. Stel jezelf de vraag ‘heb ik er invloed op?’ zo ja, los het op, zo niet ‘laat het los’